2012. január 25.

XCOM - Interjú Jake Solomonnal

Jake Solomon az új XCOM projekt vezetője a Firaxisnál. A GameInformer készített vele egy majdnem 20 perces videointerjút, amiből kiderül, hogy Jake kedvenc játéka az 1994-es megjelenése óta az UFO: Enemy Unknown.
Jó látni, ahogy nosztalgiával ás átéléssel mesél a régi játékról, illetve arról, hogy ezeket az élményeket hogyan szeretné átemelni az új játékba is. Érdemes megnézni a videót, mert a fejlesztés egy-két érdekes részletéről is beszél, de az érdekesebb dolgokat kigyűjtöttem.

  • Mint tudjuk, az XCOM-ot alapító és támogató országok körül lesz néhány változás. Havonta kell majd jelentést tennünk nekik, aminek a végén eldől, hogy módosítják-e valamilyen irányban a szervezetnek adott juttatások mértékét.
    Kisebb-nagyobb feladatok, kérések teljesítésével befolyásolhatjuk az egyes államokat, hogy ez az irány inkább pozitív legyen, mint negatív. Ilyen kérés lehet például, hogy növeljük a radarunk lefedettségét, vagy szenteljünk kicsivel nagyobb figyelmet az adott ország védelmére, esetleg, hogy gyártsunk le neki párat az új idegen technológiával előállítható tárgyakból.
    Ezzel kívánnak egy újabb döntési réteget belecsempészni a játékba, ami hosszú távon is befolyásolhatja, színesítheti a játékmenetet.
  • Úgy tűnik, hogy a küldetésekre küldhető katonai csapat létszáma mérséklődik az elődhöz képest. Jake 4-5 főt említ, és külön kiemeli, hogy a halál bizony az új játékban is végleges állapot. Nincs feltámasztás, de cserébe a csapat teljes irányítása a játékosra van bízva, így mindent megtehet, hogy  megfelelő taktika alkalmazásával életben tartsa a tagjait.
  • Arról is volt már szó, hogy az időegységeket lecserélik akciókra. Alapvetően minden körben két akciót végezhetünk el, így kicsit sarkítva, de vagy mozoghatunk és támadhatunk, vagy támadhatunk kétszer, vagy mozoghatunk duplán egy körben.
    Ezzel az egyszerűsítéssel megkímélik a játékost a fölösleges számolgatásoktól, illetve az egyes akciók pontköltségének fejbentartásától. A belső tesztek  ugyanakkor azt mutatják, hogy a játékmenet emiatt nem változik számottevően, azaz egy-egy kör menete ugyanolyan marad, de a játékos jobban tud koncentrálni az akcióra és a taktikára.
  • Úgy tűnik, hogy Gollop mester szavait is megfogadták (még, ha tőle függetlenül is), és nem szándékoznak kézen fogva végigvezetni senkit a játékon. Bemutatják a szabályokat, melyek alapján a játék működik, és utána teljes szabadságot adnak a játékosnak. Mindenki a saját döntéseit hozza meg, és ha meghal egy katonája, aki már sokadik szintű volt és a szívéhez nőtt, az csak ezeknek a döntéseknek az eredményeképpen következhet be, és a játékos csak magát okolhatja érte.
A videóban felbukkan egy kép is, mely talán az eddigi híradásokban még nem szerepelt:

Itt is látható a különös szerkezet, de ez se nem Cyberdisc, se nem Sectopod...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése