A GameInformer elcsacsogott a Firaxis vezető designerével (Jake Solomon) és művészeti vezetőjével (Greg Foertsch) az új XCOM idegenjeinek megjelenéséről, külalakjuk megtervezéséről. Az új Thin Man mellett a következő három régi-új idegent vették górcső alá: a Cyberdiscet, a Sectoidot és a Mutont.
A mostani cikkemben az utóbbi kettő evolúciójáról lesz szó.
SectoidA mostani cikkemben az utóbbi kettő evolúciójáról lesz szó.
A kis testalkatú, nagyfejű idegenekbe szerettek volna egy kis őrültséget csempészni. Miután végignyálazták az eredeti koncepciót, az első ötletük az volt, hogy a Sectoidok legyenek magas, szikár lények.
Foertsch az Aeon Flux sorozatot nézte szabadidejében, amikor ezen
dolgoztak, így ő kifejezetten kedvelte a nyurga verziót, de végül úgy
döntöttek, hogy maradnak az apróbb termetnél, de a hosszú, vékony
végtagokat megtartják.
Felmerült, hogy páncélt is kapnak a sectoidok, mert meztelenül, egy szál fegyverrel a kezükben furcsának tűntek, de Solomon azt mondta, hogy pont ez a jó benne: ha valaki meztelenül eléd áll egy pisztolyt szorongatva, arról helyből tudod, hogy valami nem stimmel vele, és nem árt az óvatosság.
Akkor és most |
Ennél az ötletnél maradtak, amit megfejeltek még azzal, hogy a sectoidok mellkasa halvány fényt bocsát ki, így utalva a pszionikus hatalomra, amivel ezeket az idegeneket fel szokták ruházni a mendemondákban.
Muton
Náluk meg akarták tartani a nagy és erőszakos jelleget, ugyanakkor a zöld színt sem akarták elvetni. A céljuk az volt, hogyha az ember meglát egyet, azonnal tudja róla, hogy az egy Muton katona, amitől jobb tartani. Szerintem itt kevésbé végeztek jó munkát, mint a Sectoidnál, de ezt mindenki ítélje meg maga!
Foertsch szabadulni akart a régi verzió rózsaszín bőrétől és a zöld bőrpáncéljától. Az első koncepciók így egy brutális, állig páncélban feszítő orkszerű lényt festettek meg.
Foertsch szabadulni akart a régi verzió rózsaszín bőrétől és a zöld bőrpáncéljától. Az első koncepciók így egy brutális, állig páncélban feszítő orkszerű lényt festettek meg.
Abban gyorsan megegyezett a csapat, hogy az ork jellemzőktől el akarnak távolodni, így az övre tűzött emberi koponyának is mennie kellett, bármennyire is illeszkedett a Mutonokról kialakított, törzsi jelzővel is illetett összképébe.
Solomont annál inkább zavarta az emberi kiállással rendelkező alak, minél többet nézte a róla készült rajzokat. Egy új ötlettől vezérelve elindultak a Mutonnal visszafelé a fejlődési létrán, s így kapott emberszabású, gorilla jellegű alkatot és testtartást a lény, aminél végül megmaradtak a fejlesztők.
Akkor és most |
Úgy gondoltak a Muton fajra, mint az idegenek különleges katonai osztagára (az eredeti cikkben konkrétan a Seal Team 6-ot emlegetik), amely csatában törzsként tart össze, bekerítő hadműveletekkel operál, és komoly fejtörést okoz az ellenük induló játékosoknak.
A Mutonok különleges képessége a Blood Call, mellyel képesek önmagukat és csapattársaikat harci lázba hozni, így növelve harcértékeiket.
Az önmagát támadás előtt kicsomagoló Cyberdiscről és a hajlékony, nagyokat ugró Thin Manről pedig álljon itt egy pár kép:
A Mutonok különleges képessége a Blood Call, mellyel képesek önmagukat és csapattársaikat harci lázba hozni, így növelve harcértékeiket.
Az önmagát támadás előtt kicsomagoló Cyberdiscről és a hajlékony, nagyokat ugró Thin Manről pedig álljon itt egy pár kép:
|
|
||
|
|
||
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése