2012. január 19.

XCOM - az idegenek evolúciója

A GameInformer elcsacsogott a Firaxis vezető designerével (Jake Solomon) és művészeti vezetőjével (Greg Foertsch) az új XCOM idegenjeinek megjelenéséről, külalakjuk megtervezéséről. Az új Thin Man mellett a következő három régi-új idegent vették górcső alá: a Cyberdiscet, a Sectoidot és a Mutont.
A mostani cikkemben az utóbbi kettő evolúciójáról lesz szó.

Sectoid

A kis testalkatú, nagyfejű idegenekbe szerettek volna egy kis őrültséget csempészni. Miután végignyálazták az eredeti koncepciót, az első ötletük az volt, hogy a Sectoidok legyenek magas, szikár lények.


Foertsch az Aeon Flux sorozatot nézte szabadidejében, amikor ezen dolgoztak, így ő kifejezetten kedvelte a nyurga verziót, de végül úgy döntöttek, hogy maradnak az apróbb termetnél, de a hosszú, vékony végtagokat megtartják.


Felmerült, hogy páncélt is kapnak a sectoidok, mert meztelenül, egy szál fegyverrel a kezükben furcsának tűntek, de Solomon azt mondta, hogy pont ez a jó benne: ha valaki meztelenül eléd áll egy pisztolyt szorongatva, arról helyből tudod, hogy valami nem stimmel vele, és nem árt az óvatosság.

Akkor és most
Ennél az ötletnél maradtak, amit megfejeltek még azzal, hogy a sectoidok mellkasa halvány fényt bocsát ki, így utalva a pszionikus hatalomra, amivel ezeket az idegeneket fel szokták ruházni a mendemondákban.

Muton

Náluk meg akarták tartani a nagy és erőszakos jelleget, ugyanakkor a zöld színt sem akarták elvetni. A céljuk az volt, hogyha az ember meglát egyet, azonnal tudja róla, hogy az egy Muton katona, amitől jobb tartani. Szerintem itt kevésbé végeztek jó munkát, mint a Sectoidnál, de ezt mindenki ítélje meg maga!
Foertsch szabadulni akart a régi verzió rózsaszín bőrétől és a zöld bőrpáncéljától. Az első koncepciók így egy brutális, állig páncélban feszítő orkszerű lényt festettek meg.


Abban gyorsan megegyezett a csapat, hogy az ork jellemzőktől el akarnak távolodni, így az övre tűzött emberi koponyának is mennie kellett, bármennyire is illeszkedett a Mutonokról kialakított, törzsi jelzővel is illetett összképébe.


Solomont annál inkább zavarta az emberi kiállással rendelkező alak, minél többet nézte a róla készült rajzokat. Egy új ötlettől vezérelve elindultak a Mutonnal visszafelé a fejlődési létrán, s így kapott emberszabású, gorilla jellegű alkatot és testtartást a lény, aminél végül megmaradtak a fejlesztők.

Akkor és most
Úgy gondoltak a Muton fajra, mint az idegenek különleges katonai osztagára (az eredeti cikkben konkrétan a Seal Team 6-ot emlegetik), amely csatában törzsként tart össze, bekerítő hadműveletekkel operál, és komoly fejtörést okoz az ellenük induló játékosoknak.
A Mutonok különleges képessége a Blood Call, mellyel képesek önmagukat és csapattársaikat harci lázba hozni, így növelve harcértékeiket.

Az önmagát támadás előtt kicsomagoló Cyberdiscről és a hajlékony, nagyokat ugró Thin Manről pedig álljon itt egy pár kép:

Akkor és most

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése