2012. május 5.

XCOM - Újabb interjúk Jake Solomonnal

Elég csak pát hétre elfordítanom a tekintetemet, és máris le vagyok maradva egy interjúval. A Rock, Paper, Shotgun ismét beszélgetett Jake Solomonnal, még jóval az előző, Floateres cikkem előtt. A slussz poén az, hogy azóta megint összeültek beszélgetni egyet a Floater kapcsán is, így most ebben a cikkben másfél interjút fogok összegezni (mert ennek az utóbbinak még csak a fele jelent meg).

A korábbi interjúban először a katonák képességeiről beszélgetnek. Túl sok új dolog nem derül ki, viszont  utána mond egy érdekeset Jake a lőszerrel kapcsolatban. A korábbi képeket nézve a rajongók felfedezték, hogy nem lesz lőszer a játékban, és elkezdtek nyavalyogni, mert ezt a játék szándékos butításának tekintették. Jake szerint designer szemmel nézve a lőszernek nem nagyon volt szerepe a régi játékban sem, annak viszont annál inkább, hogy a lőszer el tud fogyni, és emiatt néha újra kell tárazni.
Az új játék is számon tartja, hogy mikor ürül ki egy fegyver, amit ezután újra is kell tölteni a megfelelő akció elvégzésével, de magukat a tárakat nem kell klikkelések százaival legyártanunk és egyesével felaggatnunk a katonáinkra. A játék úgy kezeli ezt a dolgot, hogy minden katona visz magával elég lőszert a bevetésre, és inkább csak az újratöltés szükségességére és tényére összpontosít.


A másik dolog, ami miatt a rajongók hangot emeltek, az az, hogy csak egy bázis lesz a játékban. A projektvezető válasza erre az, hogy bár tényleg csak egy bázis lesz, és számítani fog az is, hogy hol helyezzük azt el a földgömbön, további területek ellenőrzéséhez radar lefedettséget és hangárbázisokat kell majd vásárolnunk.
A régi játékot legtöbben úgy játszották, hogy egy bázison építették ki a gyártáshoz és kutatáshoz szükséges létesítményeket, és a további bázisok jobbára csak radarokat és elfogókat tartalmaztak. Most sem lesz másképp, de elég lesz csak egy bázison építkezni, a lefedettség megszerzését egyszerűbb és praktikusabb mederbe terelték.


A második interjúban először a Floaterről beszélgetnek. Jake elmondja, hogy szakítani akartak a fémgömbös, palástos régi verzióval, és valami sokkal vagányabbat és vadabbat akartak készíteni helyette. Így született meg a falkában vadászó, teleportálásra is képes új Floater, ami először továbbra is a játék első felében fog felbukkanni, mint az eredeti játékban, de komolyabb kihívást fog jelenteni, mint amekkorát ott jelentett.
Jake az eredeti Floatert mindig egy szomorú figurának látta, különösen a boncolás utáni képen, és csak arra tudott gondolni, hogy azért szomorú, mert szerencsétlen, lassú és gyenge. Az új játékban ezért kapott egy nagy adag vadságot és agresszivitást, és most már a sebességre sem lehet panasza.


Ezután a katonák és a csapatok kerülnek szóba az interjúban. Az új játékban 4 fős csapat limittel indulunk, tehát maximum ennyi katonát küldhetünk ki terepre. Később építhetünk egy Officer Training School nevű részleget a bázisunkon, ami egyéb katonai bónuszok mellett megnöveli a csapat maximális létszámát 6-ra.
Jake szerint ez a 4 illetve később 6 fő pont elég, mivel itt a rendszer meg van spékelve négy kaszttal és felszerelési tárgyak és fegyverek által megszerezhető különleges képességekkel is, így a csapat megfelelő összeválogatásával kiváltható az, amit a régi játékban sokan a bevetési csapat létszámának növelésével próbáltak megoldani.
Persze itt is érdemes hatnál több katonát készenlétben tartani a bázison, mert mindig lesznek sérült katonáink, és az sem lesz ritka, hogy páran ott hagyják a fogukat a hosszabb és keményebb küldetéseken.

Ennek az interjúnak hamarosan lesz folytatása is, amit szintén kivonatolni fogok, azonban addig is van még valami a tarsolyban, amiről itt még nem esett szó. Valamikor idő közben leleplezésre került egy teljesen új idegen faj is, ami a Berserker névre hallgat. Ennél a képnél, meg annál, hogy brutális közelharci egység lesz,  ami képes fedezékek elpusztítására is, sokkal többet nem tudni még róla:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése