2012. május 9.

XCOM - További infók a Berzerkerről és a kutatásról

Kicsit kutakodtam, hogy mikor és hol bukkant fel a Berzerker (írják z-vel is és s-sel is, szóval nem tudom, melyik a hivatalos forma), és a kedvenc fórum topikom szerint a Time online magazin Tech részlege közölt először képeket és infókat róla (egyet kell lapozni hozzá).
A demóban, amelyet az újságírók láttak, ez a csöppség konkrétan átmasírozott egy épület falán, és a katonák komolyabb átcsoportosításával sikerült csak végezni vele.


Az RPS legfrissebb interjújának második felében Jake Solomon azt meséli, hogy a legutóbb, amikor tesztelés jelleggel végigjátszotta a készülő játékot, elég rendesen feltápolta a Mutonokkal együtt korzózó Berzerkert, mert gyengének találta. A lényről azt a benyomást (és végül tapasztalatot) kell kapnia a játékosoknak, hogy még a Mutonoknál is keményebb és veszélyesebb ellenfél.
Jake azt akarja elérni, hogyha a Berzerker megjelenik a csatatéren, a játékosnak minden zsoldosával rá kelljen koncentrálnia, ha nem akar veszteségekkel hazamenni. Emiatt a monstrum gyorsabb és combosabb lett, és így akár egy kör alatt eljuthat a legközelebbi célpontjához, ha nem kap elegendő ólmot és lézernyalábot közben.

Alec Meer, az RPS riportere korábban összeállított egy listát arról, hogy a sajtósoknak szánt bemutatón a játék mely elemei tetszettek illetve nem tetszettek neki. A mozis kameraváltások és a katonák szóbeli jóváhagyásai zavarták őt a leginkább, de Jake megnyugtatta, hogy mindkettő kikapcsolható, sőt azt is elmesélte, hogy az idegenek életerejének és a sebzés mértékének jelzését is el lehet tűntetni, ha valaki a klasszikus kihívásra vágyik.

Az interjú következő kérdése a földönkívüliek fegyverzetére irányul. Lesznek idegenek, akik mindig ugyanazzal a felszereléssel érkeznek, de lesz arra is példa (például a Mutonok esetében), hogy egy faj képviselői más-más fegyverrel indulnak vadászatra.
Amit Jake ezután mond, az elsőre nekem kicsit fura volt, de addig nem szeretném megítélni a dolgot, amíg nem láttam működés közben a játékot. Az idegenek fegyverei ugyanis darabokra (fragments) robbannak, ha megölik a gazdájukat. Ahhoz, hogy a fegyvert a tudósok tanulmányozni tudják, ezek a fegyverdarabok bizony nem elegendőek. Ha a játékos komolyabb tudásra szomjazik, akkor kénytelen lesz néhány élő idegent is elfogni, mert ilyenkor a fegyverük egyben marad. Ez viszont nem lesz olyan egyszerű, mert a bénító bombát szanálták a játékból, így csak a rövid hatótávú Arc Throwert lehet majd erre a célra hasznosítani.
Jake szerint ezt az árat ki kell fizetnie a játékosoknak a csúcstechnikájú fegyverekért cserébe.
Érdekes, új megközelítés. Meglátjuk, hogy hogyan fog beválni. Az viszont poén, hogy a bázisunkon az elfogott idegeneket is láthatjuk majd a cellájuk páncélablakán dörömbölni.


Egyébként a legtöbb kutatásnak lesznek erőforrás jellegű követelményei is a tárgyi előfeltételek mellett. Konkrétan nem mondják ki, de gyanítom, hogy a lelőtt idegenektől szerzett fegyverdarabokra lesz szükség ahhoz, hogy végre egy ép fegyvert szerezve ténylegesen el tudjuk kezdeni a kísérletezgetést. Ettől függetlenül viszont pont a felszerelési tárgyak és fegyverek esetén nem lesz más megkötés (gy.k. teljesített kutatási előzmény). Ha van egy sértetlen idegen fegyverünk és rendelkezünk a szükséges egyéb erőforrásokkal is, akkor belecsaphatunk a kifejlesztésébe anélkül, hogy előtte más fegyverekkel akár csak egy percig is foglalkoztunk volna.

A kutatások itt is nagyon időigényesek lesznek, szóval célszerű lesz valamilyen előre kigondolt stratégia szerint haladnunk majd. A régi Enemy Unknownban voltak olyan kutatási területek, amelyek maximum némi leíráshoz vezettek (például az idegenek boncolása), az új játékban viszont mindenből fog valamilyen előnyünk származni, így kicsivel nehezebb dolgunk lesz, amikor a soron következő kutatás tárgyát akarjuk majd kiválasztani. Persze, ha az ember elég hosszan elhúzza a játékot, akkor mindent kifejleszthet, de ez nem szükséges ahhoz, hogy a játékot végigjátsszuk.
Lesznek kisebb tech treek egyéb épületeknél is. A Foundryban például a különböző felszerelésű SHIV-ek közül válogathatunk majd, a katonai iskolában pedig különféle bónuszokat aktiválhatunk a zsoldosaink számára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése