2012. május 16.

UFO Online - első benyomás

Ezen a webhelyen közzé tettek pár száz béta kulcsot az UFO Onlinehoz. Jelenleg még kábé 300 darab van gazda nélkül, de szerintem gyorsan el fog fogyni, szóval aki kipróbálná a játékot az siessen. Én is lecsaptam egyre, és ki is próbáltam, szóval most írok egy rövid összefoglalót az első benyomásaimról, kicsit pongyolább stílusban, mint ahogy szoktam.

Az Amerika maradványait összetartó csoportosulás őrzi a Szabadságszobrot.
A játék elején nyelvet és szervert kell választani, de ezek nem okoznak sok fejtörést, mivel csak egy szerver van, és két nyelv (angol és német, de az angolnál is pár szöveg német még).
Ezután ki kell választanunk, hogy a három frakció közül melyiknek a sorait kívánjuk erősíteni. Én a poszt-európai szervezetet választottam, ami elvileg felderítésben ügyesebb a többinél. Ezt követően, a fő karakterünket kell megkreálnunk. A neme lehet férfi vagy nő, pár jellemző alapján az arcát testre is szabhatjuk, és választanunk kell neki egy kasztot is. Én a tank, sniper, scout, medic és grenadier sorból az elsőt választottam.

Készül a tank.
Első belépés után a játék felkínálja a tutorial végigjátszását. Ez először bemutatja a bázisunk főbb helyszíneit, és azoknak használatát. A gyengélkedőn meggyógyítjuk a katonánkat, a boltban veszünk neki egy páncélt, amit a raktárban feladunk rá, majd a műhelyben megjavítjuk a fegyverét (a sorrend lehet, hogy nem pont ez). Hogy az egésznek értelme is legyen, kapunk egy tanító küldetést is, amiben kőkemény egy ellenfelet kell likvidálnunk, ami úgy néz ki, mint egy mutáns denevér.
A játék teljes egészében Flash, csak akkor tölt be a Unity motor, ha elkezdünk egy küldetést. Erre várni kell egy keveset, de kibírható. A taktikai rész körökre osztott, katonánkat kijelölés után mozgathatjuk a célmezőre. Az egérmutató alatt látszik, hogy mennyi AP-je marad, ha arra a mezőre lép. A célmező megadása után még rá kell kattintanunk a mezőn megjelenő iránynyilak egyikére, amivel azt határozzuk meg, hogy arccal merre forduljon, miután odaér.
Akciókat a képernyő baloldalán látható kék ikonok közül választhatunk. Egy mezőnyi mozgás vagy valaminek az átkapcsolása 2 AP, tüzelni fegyvertől függően kábé 4-8 AP, fordulni pedig 1. Lehet védekező állást felvenni 5-6 AP-ért (aminek során a katonánk az ellenség körében tüzel, ha meglátja, de a támadás AP-jét még külön levonja a következő körből az 5 AP-n felül), és tárgyakat illetve speciális képességeket használni változó AP-ért.

A kék mezők jelzik, milyen messzire mehetünk el a körben, a szürke körvonal pedig a látómezőt  határolja be.
Az első ellenfelünk elég gyógy, mert egy mezőnyit mozog körönként, szóval hamar ki lehet csinálni. A második küldetés már masszívabb, és ott már többféle idegennel is találkozunk (kicsit olyanok, mintha a Doomból szöktek volna), amik rendesen közlekednek és támadnak. A tutorialban eddigre megismertük már a toborzást is, így már három csapattaggal nézhetünk velük szembe (nekem egy sniper és egy medic jött az alap katona mellé).
Minden támadást akció kamera mutat be, de ennek elég furán választottak nézőpontot, mert előbb a támadót mutatja közvetlen közelről és szemből, majd a célpontot ugyanígy. A hatás különösen akkor érdekes, amikor olyan szörny támad ránk, akire nem látnak rá a katonáink, és így csak egy jelölő látszik a helyén.
Halála után a legtöbb ellenfél kidob egy tárgyat, amit egy forgó láda szimbolizál. Erre rálépve a katonánk felveszi, de ha jól értettem, akkor a sikeres küldetés végén amúgy is mindent magunkkal vihetünk. Ezekből különféle tárgyakat lehet összerakni a műhelyben. A tutorial egy elsősegélycsomagot készíttet velünk az első küldetés után, amit valamelyik katonánkra felszerelve a bevetés közben használhatunk fel a baloldali ikonsorból.

A bázis látképe egészen kellemes
A bázison a felkiáltójeles emberkéktől kaphatunk további küldetéseket, illetve a világtérképen vállalhatunk PvE meccseket, vagy eggyel odébb, a kardos monitorra kattintva PvP mérkőzéseket is.
A bázis létesítményeit fejleszthetjük is. Van háromféle nyersanyagunk (Energy, Tex és Platinum), amelyeknek a viszonya egyelőre még nem tiszta számomra. Feltételezem, hogy az Energy az idő függvényében növekszik. Ebből fegyvereket és egyéb tárgyakat vásárolhatunk. A Texből épületmodulokat vehetünk, amivel a részlegeket fejleszthetjük, a Platinumot pedig eddig csak gyógyításra és javításra használtam.

A játék grafikája kellemes, de semmi extra. Ez vonatkozik a GUI-ra, a bázis képére és a taktikai részre is. A zene egész jó és változatos, bár az egyik nóta szerintem elég idegesítő. Az eddigieknél sokkal többet nem nagyon tudok jelenleg írni.
A játékmenet receptje kísértetiesen hasonlít a JAO-éra, de talán ez nem akkora csoda, mivel mindkettő Gamigo játék. Ahogy a JAO-n, úgy az UFO Online-on is érződik még, hogy béta: például minden katonának ugyanolyan a hangja (a nőknek is), a bolt választéka olyan, mintha már valaki kifosztotta volna előttünk, és itt-ott német szövegekkel találkozunk. Ezektől függetlenül azért el lehet játszogatni vele, és lehet, hogy érdemes lesz majd visszanézni, hogy mi a helyzet, ha már eltűnik a béta szócska a játék címe mögül.
Azért az inkább démonnak, mint földönkívülinek tűnő szörnyek továbbra is furák...

Imp a Doomból, csak ezúttal puskával a mancsában.
A tesztjáték alatt készült összes képet itt nézhetitek meg.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem faján néz ki, szereztem is egy béta kulcsot. Sajnos a játék a 3 nagy böngésző közül egyikben sem indul el itthon :(

    VálaszTörlés